Adspredelse og overblik. For den sengeliggende
patient er det vigtige faktorer i en tryg indlæggelse.
FlexCare giver personalet mulighed for at understøtte
patientens indlæggelsesforløb med den adspredelse og
information, der gavner den enkelte patient. Lige ved
hånden – lige ved sengen.
Personale og patienter på mere end halvdelen af
danske hospitaler har adgang til FlexCare Tablet
eller TV-boks løsning på stuen – både i somatikken,
psykiatrien og på hospice. Systemet udvikles i tæt
samarbejde med dem, der bruger det i hverdagen og
er baseret på ønsker fra plejepersonale, læger, ergo-
og fysioterapeuter, køkkenpersonale og IT. Derfor
findes der i dag mere end 6000 enheder på danske
sengestuer, indkøbt på leverandøraftaler tilgængelige
i alle regioner.
Kom med til Region Midt og se, hvordan
FlexCare bruges på Regionhospitalet Gødstrup
FlexCare tilbyder en række apps, som letter indlæggelsesforløbet for både patienten og personalet.
FlexCare kan som standard leveres med en række af vores egne apps:
FlexCare giver mulighed for at integrere hospitalets applikationer og øvrige 3. parts apps:
I FlexCare CMS styrer personalet afdelingens tablets, så indholdet passer til den enkelte patient eller til grupper af patienter. FlexCare CMS er udviklet i samarbejde med hospitalspersonale netop for at sikre, at det fungerer let, intuitivt og fleksibelt i hænderne på sundhedspersonale.
Med FlexCare CMS sikrer personalet, at patienten altid har adgang til den information, man skal bruge på sengestuen; kostbestilling, beskeder, genoptræningsvideoer, underholdning mv.
Health tech udvikler sig hele tiden. Patienter får nye ønsker og personalet får nye behov. FlexCare er skabt til at kunne fungere i driften fra dag ét – og samtidig udvikle sig over tid sammen med brugerne. Derfor har PowerNets teknikere nærvær i fokus: Vi kender personalegruppens forskellige behov og taler et sprog, der er til at forstå. På den måde sikrer vi FlexCare det bedste og længste liv i hænderne på både patienter og personale.
Se filmen fra Regionshospitalet Gødstrup om, hvordan health tech og digitalisering gavner både patienter, pårørende og personale.
FlexCare-tabletten fås i flere størrelser, blandt andet følgende fire standardstørrelser:
FlexCare har mulighed for at integrere til de behandlings- og registeringssystemer hospitalerne bruger i forvejen. Derved kan FlexCare blive den centrale kommunikationsplatform for alle parter.
FlexCare kan konfigureres med række EPJ-systemer, og tilbyder allerede i dag mulighed for integration op mod Epic Min SP og Systematic Columna Cure.
Sikkerheden er i højsædet med FlexCare. Tabletten låser automatisk ned og sletter brugerdata efter hver seance. Alternativt kan den opsættes med personligt login, der slettes ved patientskifte. Systemet er selvfølgelig GDPR-compliant og understøtter hospitalernes MDM-systemer.
FlexCare TV-Box kobles til et eksisterende TV
på sengestuen. Med Den rengøringsvenlige remotekontrol får patienten adgang til alle de samme funktioner, som i FlexCare Tablet: FlexCares TV-kanalpakke med valgfri kanaler, radio, webbrowser – og alle de 3.part apps som hospitalet ønsker afviklet i systemet.
FlexCare har mulighed for at integrere til de behandlings- og registeringssystemer hospitalerne bruger i forvejen. Derved kan FlexCare blive den centrale kommunikationsplatform for alle parter.
FlexCare kan konfigureres med række EPJ-systemer, og tilbyder allerede i dag mulighed for integration op mod Epic Min SP og Systematic Columna Cure.
Automatisering
Med automatisering kan du ændre status, melde dig ind og ud af køer, samt sætte variabler når du ankommer til en lokation eller når du forlader den.
Status
Med Status vil du kunne ændre din status mellem ”ledig”, ”optaget”, ”Ude af huset”, ”Fri” samt ”Ferie”, samt angive periode f.eks. ved ferie. Denne status præsenteres på alle kollegaers Communicator Mobil App, samt på Dashboard
Kø funktioner
Her kan du hurtigt melde dig ind og ud af køer samtidig med du får du et overblik over, hvem der er meldt ind og om der er kunder i kø. Endvidere kan du hurtigt melde dig ind i en kø og afhjælpe kollegaer.
Nummer præsentation
Med nummerpræsentation kan du selv angive nummer der skal præsenteres ved udgående kald, f.eks. dit direkte nummer i virksomheden præsenteres mellem 8-16 på hverdage, og mellem 16-8 præsenteres f.eks. privat mobilnummer (hvis mobilnummer er integreret i Xtra løsningen)
Kollegaer/favoritter
Kollegaer som du ofte ringer til, kan lægges under favoritter på forsiden.
Telefonsvarer
Med telefonsvaren i mobil appen, er det muligt at aflytte sine beskeder på normalvis, modtag lydfil på mail med indtalte besked, få indtalte telefonsvarebesked præsenteret som tekst.
Opkaldslister
Se historik på indgående/udgående samtaler
Forbrug
Følg dit månedlige samtale- og dataforbrug
Viderestilling
Med aktivering af viderestilling, viderestilles alle dine kald til det angivne telefonnummer.
Optag samtale
Med knappen ”optag samtale”, er det muligt at aktivere optagelse af igangværende telefonsamtale.
Forstyr ikke
Forstyr ikke knappen kan aktiveres, og dine kald vil blive viderestillet til din telefonsvarer, så ikke du bliver forstyrret.
Support
Med Support knappen er vi ikke længere væk end et kald.
Indstillinger
I indstillinger er det muligt at tilpasse udseende, Banke på, adgangskode samt automatisering.
Ring op
Ring kollega op direkte via App.
Træk
Træk kollegas kald.
Omstil
Omstil dit aktive kald til kollega.
Overtag
Overtag aktiv samtale med kollega.