FlexCare

Pleje- og patientskærm

FlexCare på hospitaler

FlexCare Pleje- og patientskærm understøtter patientens aktive deltagelse i eget behandlingsforløb ved at give adgang til relevant information, vejledning og undervisning. Personalet kan henvise til digitale ressourcer, der frigør tid og reducerer behovet for gentagne mundtlige overleveringer ved sengen.

Patienten bliver dermed bedre informeret og kan træffe beslutninger i samspil med personalet, samtidig med at plejeindsatsen bliver mere effektiv.

FlexCare i hjemmeplejen

FlexCare Pleje- og patientskærm giver borgeren tryghed og selvstændighed i eget hjem med direkte kontakt til plejepersonalet via skærmbesøg, når der er behov. Personalet kan vejlede, dokumentere og følge op digitalt. Det sparer tid og sikrer en mere målrettet indsats.

Borgeren får dermed adgang til sundhedsinformation, træning og vejledninger og kan deltage aktivt i egen pleje. Kommunen får én samlet platform, der forenkler hjemmeplejen, understøtter ensartede arbejdsgange og letter sektorovergange fra hospital til hjem.

I mere end et årti har PowerNet FlexCare været en del af det danske sundhedsvæsen. Udviklet i tæt samarbejde med sundhedsprofessionelle på landets hospitaler, er FlexCare skabt til at understøtte den virkelighed, brugerne møder hver dag.

Fire af landets fem regioner har valgt FlexCare som en del af deres digitale infrastruktur. Alene ved danske sengestuer findes der i dag knap 2700 FlexCare skærme, der hver dag understøtter pleje, kommunikation og behandling.

”Nogle gange finder vi den største værdi, når vi skærer helt ind til benet. Det mener jeg, vores tablets er et godt eksempel på. Med dem har vi ændret perspektivet; patienterne har fået magten tilbage. Når de er indlagt, kan de via tabletten bestille dét, de vil have at spise, når de er sultne. (…) det betyder alverden i hverdagen og i patientens sygdomsforløb.”

Poul Michaelsen, Direktør Regionshospitalet Gødstrup
(Kilde: Perspektiv på digitalisering, august 2022. Regionshospitalet Gødstrup)


FlexCare i Region Midt

Kom med til Region Midt og se, hvordan FlexCare bruges på Regionshospitalet Gødstrup




  • FlexCare Samtale - Videochat og skærmbesøg via MEDCOM VDX/PexIP
  • FlexCare Tolk - Automatisk, datasikker oversættelse til skrift og tale i flere sprog
  • FlexCare Staveplade - Skrive/pege-værktøj for patienter uden talesprog
  • FlexCare Video/Audio Player - Afspilning af patientinformation og vejledninger
  • Talk2Care - Piktogramkommunikation for patienter med talevanskeligheder
  • PRO Spørgeskemaer - Digitale spørgeskemaer til patientrapporterede oplysninger
  • Mit Sygehus - Direkte adgang til patientjournal og hospitalsinformation
  • EPJ, EOJ & MinSP - Mulighed for integration med patientjournal og medicinoplysninger
  • FlexCare Links - Giver hurtig adgang til vigtige patientvejledninger og informationssider direkte fra forsiden.
  • HC And - Børneunivers med interaktivt indhold
  • Den Aktive Patient - Digital helbredsprofil med sundhedsvejledning og træningsprogrammer.
  • Digirehab - Digital træning, der styrker borgerens fysiske funktion i hjemmeplejen.
  • Exorlive - Træningsplatform med skræddersyede øvelser til genoptræning.
  • Helpii - Digital løsning til forebyggelse og sundhedsfremme.
  • Rokokocare - Interaktiv teknologi til kognitiv stimulering og trivsel.
  • SENS Motion - Bevægelsesmåling til monitorering af borgerens aktivitetsniveau.
  • SyncSense - VR-cykelmotion og træning, der motiverer til bevægelse og rehabilitering.
  • FlexCare Differentieret Patientkald - Prioriteret patientkald med integration til håndholdte enheder
  • Ascom Patientkald - Integration til Ascoms patientkaldssystem
  • Tunstall Patientkald - Mulighed for integration til Tunstalls patientkaldssystem
  • Fortællekunsten - Lydfortællinger for adspredelse
  • Televindue - Sansestimuli for demente
  • WaveCare - Beroligende audiovisuelle oplevelser
  • Streamingtjenester - Adgang med patientens eget abonnement
  • FlexCare Radio - Adgang til danske og udenlandske radiokanaler
  • FlexCare TV - Direkte TV-streaming via regionens netværk
  • Dankost - Kostbestilling og kostregistrering
  • Master Cater Menu - Kostbestilling og kostregistrering
  • MinMad - Kostbestilling og kostregistrering
  • FlexCare MDM - Central administration af enheder
  • FlexCare Power (MQTT) - Styring af smart-teknologier og bygningsautomatisering med lys, gardiner og temperaturkontrol

I takt med at sundhedsvæsenet ændrer sig, bliver sektorovergangen mellem hospital og hjem mere flydende. Flere patienter bliver udskrevet tidligere, og plejeopgaver flyttes til borgerens eget hjem. FlexCare kan sikre en smidig overgang, hvor den samme teknologi, der bruges på hospitalet, fortsætter i hjemmeplejen.

”På vores afdeling har vi mange patienter, som får lagt et kateter under indlæggelsen. En måde vi kan klæde dem godt på til at skulle hjem med deres kateter, er at give patientvejledninger i god tid under indlæggelsen, så de bliver trygge ved at varetage kateteret hjemmefra. I stedet for at patienterne skal finde vejledningerne på vores hjemmeside, så kan de finde dem her.”

Nicoline Jespergaard, Udviklingssygeplejerske på Regionshospitalet Gødstrup


Ny responsfunktion i kommunerne

FlexCare med i dialog om fremtidens responsfunktion i hjemmeplejen

FlexCare i Region Midt

Se filmen fra Regionshospitalet Gødstrup om, hvordan health tech og digitalisering gavner både patienter, pårørende og personale.

Region midt tweet

FlexCare 13,3"

FlexCare 15,6"

FlexCare 18,5"

FlexCare 21,5"

FlexCare tablet 13,3"

FlexCare 13,3"

FlexCare tablet 15,6"

FlexCare 15,6"

FlexCare tablet 18,5"

FlexCare 18,5"

FlexCare tablet 21,5"

FlexCare 21,5"

FlexCare TV-boks

FlexCare TV-Boks kobles til et eksisterende TV på sengestuen. Med den rengøringsvenlige remotekontrol får patienten adgang til alle de samme funktioner som i FlexCare Pleje- og patientskærm: FlexCares TV-kanalpakke med valgfri kanaler, radio, webbrowser - og alle de tredjepart-apps, som hospitalet ønsker at lægge ind i systemet.

FlexCare TV

Vil du vide mere om, hvordan FlexCare kan hjælpe jeres patienter, borgere og personale?

tablet

Kontakt Powernet

Kontaktform Popup

Powernet Communicator Mobil-app.

Automatisering
Med automatisering kan du ændre status, melde dig ind og ud af køer, samt sætte variabler når du ankommer til en lokation eller når du forlader den.

Status
Med Status vil du kunne ændre din status mellem ”ledig”, ”optaget”, ”Ude af huset”, ”Fri” samt ”Ferie”, samt angive periode f.eks. ved ferie. Denne status præsenteres på alle kollegaers Communicator Mobil App, samt på Dashboard

Kø funktioner
Her kan du hurtigt melde dig ind og ud af køer samtidig med du får du et overblik over, hvem der er meldt ind og om der er kunder i kø. Endvidere kan du hurtigt melde dig ind i en kø og afhjælpe kollegaer.

Nummer præsentation
Med nummerpræsentation kan du selv angive nummer der skal præsenteres ved udgående kald, f.eks. dit direkte nummer i virksomheden præsenteres mellem 8-16 på hverdage, og mellem 16-8 præsenteres f.eks. privat mobilnummer (hvis mobilnummer er integreret i Xtra løsningen)

Kollegaer/favoritter
Kollegaer som du ofte ringer til, kan lægges under favoritter på forsiden.

Telefonsvarer
Med telefonsvaren i mobil appen, er det muligt at aflytte sine beskeder på normalvis, modtag lydfil på mail med indtalte besked, få indtalte telefonsvarebesked præsenteret som tekst.

Opkaldslister
Se historik på indgående/udgående samtaler

Forbrug
Følg dit månedlige samtale- og dataforbrug

Viderestilling
Med aktivering af viderestilling, viderestilles alle dine kald til det angivne telefonnummer.

Optag samtale
Med knappen ”optag samtale”, er det muligt at aktivere optagelse af igangværende telefonsamtale.

Forstyr ikke
Forstyr ikke knappen kan aktiveres, og dine kald vil blive viderestillet til din telefonsvarer, så ikke du bliver forstyrret.

Support
Med Support knappen er vi ikke længere væk end et kald.

Indstillinger
I indstillinger er det muligt at tilpasse udseende, Banke på, adgangskode samt automatisering.

Ring op
Ring kollega op direkte via App.

Træk
Træk kollegas kald.

Omstil
Omstil dit aktive kald til kollega.

Overtag
Overtag aktiv samtale med kollega.

PowerNet Connect Telefoni.
Mange funktioner.

Call Back